صفحه اصلی


دیدار اساتید و دانشجویان ترکیه با شهردار و اعضای شورای شهر رویان
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - روابط عمومی

 جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استانبول و آنکارا ترکیه که به منظور آموزش و فراگیری زبان فارسی به کشورمان سفر کردند و قصد تحقیق و پژوهش در زبان و ادبیات فارسی را دارند با حضور در شهر رویان و شهرداری این شهر با رئیس شورا، اعضای شورای شهر و شهردار این شهر دیدار و گفت و گو کردند.

این دیدار که در پی خواهر خواندگی شهر رویان با شهر مال تپه ترکیه انجام شد بیشتر به مباحث تعامل فرهنگی و اجتماعی و آشنایی با قوانین و مقررات شهرداری در ایران به عنوان یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و خدماتی توجه شد و بیشتر کفت و گوها در این موضوعات رقم خورد.

در ابتدای این دیدار که با استقبال همکاران شهرداری آغاز شد مهندس توکلی ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضران به معرفی شهر رویان و تاریخ رویان پرداخت و اظهار کرد: رویان یک شهر قدیمی و تاریخی با سابقه 65 سال شهرداری است که تاریخ تمدن و زندگی بیش از هزاران سال دارد؛ رویان نام منطقه‌ای بزرگ با گستره از گیلان همان دیلمان قدیم تا تبرستان است.

وی افزود: مردم رویان مسلمان و شبعه هستند اما در کنارشان اردوگاه ارامنه وجود دارد که هموطنان مسیحی در آن زندگی می‌کنند و ارتباط خوب و صمیمی وجود دارد، ما نیز علاقه زیادی به گسترش مناسبات شهری و روابط دوستی با مردمی که مثل مردم هستند و کشورشان نیز آب و هوایی شبیه کشور ما دارد.

شهردار رویان از قرارداد خواهر خواندگی رویان با شهر مال تپه ترکیه در سال گذشته خبرداد و گفت: امبدواریم این روابط بین ایران و ترکبه که هر دو کشور مسلمان هستند و شباهت تاریخی دارند گسترش پیدا کند و تعاملات اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش شود.

مهندس توکلی در ادامه به سوالات اساتید و دانشجویان ترکیه‌ای پاسخ داد و از آنان دعوت کرد که با حضور مجدد این روابط را گسترش دهند.

دانشجویان ترکیه که برای آموزش، پژوهش، تحقیق و فراگیری زبان و ادبیات فارسی در کشور ما حضور دارند با قدردانی از استقبال و پذیرایی خوب شهردار و اعضای شورای شهر هدفشان از حضور در شهر رویان را آشنایی با فضای شهر، استان مازندران و کشور ایران و فراهم شدن زمینه آشنایی با زبان فارسی عنوان کردند و گفتند: ما اسلام را از ایران و زبان فارسی شناختیم و قرآن هم از فارسی به ترکی ترجمه شد به همین خاطر به روابط دو کشور اهمیت می‌دهیم.

ایناساتید در ادامه با خانواده غنی حسین‌زاده نیز دیدار و گفت و گو کردند.

 





  نام و نام خانوادگی :
 

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.