صفحه اصلی


12فروردین، روز احقاق حق و پیروزی دین
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - روابط عمومی

 بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران،حضرت امام خمینی(ره) روز دوازدهم فروردین را از بزرگ ترین عیدهای ملت ایران بر شمردند.

رهبر معظم انقلاب هم حضور گسترده مردم در انتخابات  دوازدهم فروردین را رأی اسلام و اندیشه های اسلامی برشمردند  و می فرمایند: "مردم اسلام را می خواهند. این از روز اول گفته و در طول سال های متمادی نیز تجربه شد. امروز هم واضح ترین حقیقت در نظام ما این است که آحاد و توده مردم از نظام حاکم بر کشور می خواهند که مسلمان باشد و اسلام را در جامعه تحقق ببخشد. این حکومت و این نظام، با این نام در دنیا اعلام شد و تشکیل شد. مردم هم رأی دادند و نام جمهوری اسلامی را حاکی از اسلام دانستند لذا آرایشان را به نام جمهوری اسلامی در صندوق ریختند.

بعد از 22 بهمن 57 تا روز انتخابات 12 فروردین 58، گروهک های وابسته به استکبار غرب و شرق، با استفاده ناشایست از فضای آزاد سیاسی آن زمان، شرکت در انتخابات را تحریم کردند و شایعه های بی اساس را میان مردم پخش کردند تا جو مسموم جامعه، از شرکت مردم در انتخابات جلوگیری کند، اما پس از شمارش رأی ها ،وابستگان به استعمار، همه رؤیاهای خویش را برای جلوگیری از برپایی نظام اسلامی در ایران، نقش بر آب دیدند.

روز دوازدهم  فروردین سال 1358، نظام جمهوری اسلامی با 98/2 درصد آرای ملت مسلمان تثبیت شد و با رأی میلیون ها انسان آزاده رسمیت یافت و تشکیل جمهوری اسلامی اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد و بار دیگر واقعه ای مهم در تاریخ به وقوع پیوست؛ واقعه ای شگرف که هرگز استکبار جهانی، آن را پیش بینی نمی کرد.  روزی که کشتی تلاش این ملت در ساحل استقرار و استقلال، لنگر انداخت.

دوازدهم فروردین، به زیبایی، توطئه های دشمنان را خنثی کرد و آنان را که حکومت جمهوری را بی اسلام می خواستند، به کناری افکند.

آری ملت فهیم ایران در یک همه پرسی تاریخی، برای تحقق آرمان های والای شهیدان، به استقرار جمهوری اسلامی، رأی دادند.

در نظام جمهوری اسلامی، به رأی و نظر یکایک مردم ارج گذاشته می شود و حاکمان برخاسته از میان مردم مسلمان، برای تحقق آرمان های اسلامی کوشش می کنند؛ برنامه های حیات بخش اسلام را فرا روی خود قرار می دهند و اینگونه، شرع و مردم، هر دو در ساختن جمهوری اسلامی سهیم می شوند و نظامی مردمی را براساس آموزش های دینی، بنیان می گذارند.

پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم فروردین سال 58، جنبش بیداری اسلامی در جهان بیش از پیش، شتاب گرفت و بسیاری از جوانان، دانشگاهیان و روحانیان مسلمان، برای حل مشکلات به اسلام توسّل جستند.

حال این نهضت عظیم جهانی که با الهام از حرکت اسلامی حضرت امام خمینی(ره)ایجاد شد به تغذیه فکری پیاپی نیاز دارد. از مهم ترین منبع های آن، آثار و دیدگاه ها و نظریه های حضرت امام خمینی (ره)است که در دوراندیشی فکری و فرهنگی نهضت بیداری اسلامی معاصر، مؤثر خواهد افتاد.
ملت ایران در پایان  دهه چهارم استقرار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی با تجدید پیمان با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) معمارکبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این آرزشها پای می‌فشارد و روز جمهوری اسلامیرا به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارد.





  نام و نام خانوادگی :
 

  نظر شما :
  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نخواهد شد.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابند.